Ambitnie i z werwą. Reaktywacja grupy ambasadorów marki

Czas czytania artykułu: 5 minut
by Aleksandra
15.07.2022

Pracują w różnych obszarach Demant, na co dzień wykonują zupełnie inne zadania i niemal pewne jest, że w zwyczajnych okolicznościach nie mieliby szansy na współdziałanie. To wszystko jednak zmieniło się za sprawą zaproszenia do dołączenia do grupy ambasadorów marki Demant. Kim są ambasadorzy marki, czym się zajmują i czy można do nich dołączyć?

 

Grupę ambasadorów marki Demant tworzy aktualnie nieco ponad dwadzieścia osób, które przyjęły zaproszenie do aktywnego działania w różnych obszarach, pod wspólnym mianownikiem podkreślania atrakcyjności pracy w naszej organizacji.

Już podczas pierwszego spotkania założycielki grupy, Anna Czyżewska oraz Aleksandra Kowalczykowska z działu Employer Branding & Communication, zapytały ich, jak widzą swoją rolę.  Wskazali m.in.: dzielenie się pomysłami, reprezentowanie firmy na zewnątrz, bycie pomocnym w poznaniu Demant przez osoby spoza organizacji, dzielenie się swoimi doświadczeniami, wspieranie różnych wydarzeń, w które angażuje się firma.

 

- Jako ambasador chciałbym mieć realny wpływ na rozwój firmy i zmiany, które zaproponują pracownicy, by polepszyć ich komfort pracy. Chętnie przekażę pomysły swoich kolegów dalej. Będę również zachęcał potencjalnych pracowników do zatrudnienia się w naszej firmie – podkreśla Konrad Sewerynowicz, Warehouse Officer.

 

- Przekazywanie pozytywnych informacji zwrotnych naszym koleżankom i kolegom jest dla mnie przyjemnością i chciałabym szerzej o tym mówić. Warto podkreślać, że jesteśmy ważną częścią światowej organizacji, a nasza praca sprawia, że ludzie różnych narodowości są wdzięczni za lepszą jakość życia – mówi Ania Rotkiewicz-Zielińska, Customer Business Support Manager.

 

Z kolei Adriana Bolewska, Junior Finance Controller, widzi szansę na dotarcie do młodych ludzi. - Zdecydowałam się zostać ambasadorem marki, abym mogła dołożyć cegiełkę do większej rozpoznawalności Demant. Chcę mieć wpływ na popularyzowanie wśród studiujących wiedzy o możliwościach, jakie daje nasza firma – mówi. - Sama rozpoczynałam karierę w Demant bez doświadczenia zawodowego. Atmosfera, która tutaj panuje, wpływa na komfort psychiczny, dzięki któremu mogę się szybko rozwijać. Chcę, aby Demant nie był postrzegany jak zwykle „korpo”, tylko jako duża organizacja dająca szereg możliwości.

 

- Możliwość opiniowania pewnych działań oraz dzielenia się swoimi pomysłami w kontekście kreowania marki Demant zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji jest moim zdaniem niezwykle cenna. Zwłaszcza, że mamy do czynienia z marką, której działalność realnie zmienia życie ludzi na lepsze – wskazuje Joanna Zienkiewicz, Head of Strategic Programs. – Uważam, że niezwykle łatwo jest być ambasadorem marki, która poza celami biznesowymi ma szczytną misję. Przecież każdy z nas, nawet jeśli nie działa w grupie ambasadorów, dokłada swoją cegiełkę do tego, by osobom z ubytkami słuchu żyło się lepiej.

Jak podkreśla Anna Czyżewska, Employer Branding & Communication Specialist, ambasadorzy są pierwszymi osobami, które pytane są o zdanie i zachęcane do zaangażowania, gdy na przykład planowana jest obecność Demant na targach pracy albo gdy mowa jest o zmianach w przesyłanym do pracowników newsletterze, czy też o wprowadzeniu nowych gadżetów wspomagających promocję marki. Bardzo cenna jest ich opinia w kwestiach obecności marki w social mediach, czy też na temat obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu, w które jako firma chcemy się angażować.

- Zdecydowałem się na bycie ambasadorem marki Demant, bo lubię tę firmę. Pracuję w niej już dłuższy czas, z małą przerwą w trakcie covidu, która uświadomiła mi to, że dobrze czuję się w tym miejscu. Tęskniłem za ludźmi i miejscem pracy. Teraz gdy ponownie tutaj jestem i wiążę przyszłość z firmą Demant, bycie jej ambasadorem to kolejne ciekawe wyzwanie. – wskazuje Konrad Sewerynowicz i dodaje – Dotychczas brałem udział w sesjach zdjęciowych, które w ramach szerszych kampanii miały na celu zachęcić do pracy w naszej firmie. Aktywnie promowałem wśród członków zespołu udział w ankiecie Pulse, która bada zaangażowanie pracowników Demant. Teraz czas na kolejne działania.

- Mam wrażenie, że odkąd pracuję w Demant, jestem ambasadorką tej organizacji – śmieje się Joanna Zienkiewicz. – Przekazywanie ludziom z zewnątrz informacji o tym, czym się zajmujemy i jakie wspaniałe rzeczy robimy, daje radość i wyzwala poczucie dumy z bycia częścią tej firmy. Kilkanaście miesięcy temu miałam też szansę brać udział w dialogu prowadzonym ze społecznością lokalną w kontekście rozbudowy zakładu w Mierzynie. Podczas spotkań uświadamiałam mieszkańców, czym zajmuje się firma i że jej rozbudowa nie będzie miała negatywnego wpływu na środowisko naturalne, a tym bardziej na ich codzienne życie. Bardzo się cieszę, że część wniosków złożonych przez uczestników spotkań zdołaliśmy uwzględnić w projekcie, a tym samym udowodniliśmy, że rzeczywiście zależy nam na konstruktywnej rozmowie i wymianie myśli. Z niecierpliwością czekam na kolejne ciekawe zadania, również w ramach grupy ambasadorów marki!

- Moim pierwszym projektem w ramach działalności ambasadorskiej były targi pracy. To wówczas osobiście poznałam pozostałych ambasadorów – podkreśla Adriana Bolewska.  - Niesamowite było to, że sami się nakręcaliśmy do pracy. Całe targi zrobiliśmy z uśmiechem na twarzy, rezultatem czego była znaczna liczba pozostawionych CV. Ostatnio dostałam również szansę na udział w live o finansach. Było to dla mnie nowe doświadczenie i nie ukrywam, że jeśli będzie szansa na kolejny tego typu projekt, to chętnie wezmę w nim udział.

- Wiem, że w Demant wszyscy mamy wpływ na nasze środowisko pracy. Jesteśmy zachęcani do zgłaszania pomysłów czy uczestniczenia w życiu firmy – mówi Ania Rotkiewicz-Zielińska. – Natomiast jako ambasadorzy mamy wpływ na realizację tych inicjatyw. Dodatkowo, możemy angażować się w działania wychodzące poza nasze miejsce pracy, jesteśmy bliżej projektów promujących Demant na zewnątrz. Ja na razie działam małymi krokami, w naturalny sposób identyfikując się z marką Demant chociażby na portalu LinkedIn. W nieformalnych rozmowach ze swoimi znajomymi chętnie opowiadam o zaletach naszej organizacji i podpowiadam, gdzie można znaleźć oferty pracy. Zachęcam swój zespół do dzielenia się informacją zwrotną od naszych partnerów z kolegami z Demant.

Warto pamiętać, że budowanie dobrego wizerunku pracodawcy wewnątrz i na zewnątrz nie wiąże się jedynie z szeroko zakrojonymi kampaniami reklamowymi czy informacyjnymi. Opinie ambasadorów marki na temat wszelkich działań oddziaływujących na wizerunek Demant, a także podejmowane przez nich aktywności, będą miały ogromne znaczenie. - Moim zdaniem, warto być ambasadorem ze względu na możliwość współpracy oraz realizacji projektów z inspirującymi ludźmi. Jak najbardziej polecam tę rolę, pomimo, iż mam krótki staż w gronie ambasadorów, już przekonałem się w jak fajnym przedsięwzięciu biorę udział – podsumowuje Konrad. Adriana dodaje - Sama świadomość, że można mieć wpływ na wizerunek firmy, jest napędzająca do działania.  Moja „kariera” w roli ambasadora dopiero się zaczyna, ale cieszę się, że będę miała możliwość wykorzystania swojej pomysłowości w projektach, które są jeszcze przed nami.

Jeśli i Ty chcesz się podzielić swoim doświadczeniem i wiedzą, a także zaangażować w aktywności wizerunkowe, koniecznie dołącz do grupy ambasadorów. Napisz wiadomość na adres: aacw@demant.com, a niebawem otrzymasz zaproszenie na kolejne spotkanie ambasadorów marki.

O autorze

Aleksandra
Aleksandra, Employer Branding & Communication Specialist
Czworonogi z gatunku Canis familiaris zdecydowanie zwiększają jej poziom aktywności na świeżym powietrzu. Od 13 lat nie wyobraża sobie popołudnia bez spaceru po leśnych ostępach. Odświeżająca przechadzka sprawia, że chętnie sięga po lekturę, nie tylko tę branżową. Zaś dla totalnej odmiany włącza serial z gatunku post-apo.