DGS włącza się w akcję „Szczecin Druk 3D dla medycyny”

Czas czytania artykułu: 2 minuty
by Magdalena
01.04.2020

234 sztuki dolnej części przyłbicy przekazał DGS w ramach wsparcia szpitali województwa zachodniopomorskiego.

Technologia używana w produkcji aparatów słuchowych może być dobrym rozwiązaniem do wytwarzania różnych komponentów branży medycznej. - W naszej produkcji na co dzień wykorzystujemy drukarki 3D. Gdy oceniliśmy, że jesteśmy w stanie szybko wyprodukować dolny element mocujący, który będzie dobry jakościowo, postanowiliśmy włączyć się w akcję – mówi Sebastian Gulka, dyrektor generalny DGS Poland.

pomoc_w_tekscie_1

pomoc_w_tekscie_2

DGS Poland pracuje na jednych z najnowocześniejszych na świecie drukarek 3D w technologii DLP (Digital Light Processing). - Pod kątem procesowym taka produkcja wygląda identycznie, jak produkcja aparatów słuchowych. Technologia oparta jest o utwardzanie światłem specjalnej żywicy fotopolimerowej. Wymodelowany obiekt graficzny wytwarzany jest przyrostowo co 1/10 milimetra każda warstwa. Jest to więc technologia z profesjonalnym odwzorowaniem kształtu, umożliwiająca wytwarzanie skomplikowanych geometrycznie modeli – mówi Adam Wojciechowski, starszy inżynier wsparcia produkcji w DGS Poland.

Akcja produkcji przyłbic ochronnych lekarzy i ratowników na drukarkach 3D cieszy się zarówno powodzeniem wśród firm naszego regionu, jak i dużym zainteresowaniem szpitali i pogotowia. – Sprzęt bezpłatnie przekażemy wszystkim szpitalom na terenie województwa zachodniopomorskiego. Przyłbic obecnie nie ma w prawie żadnym szpitalu, a jeżeli są to w minimalnych ilościach – mówi Łukasz Wiśniewski, organizator akcji.

pomoc_w_tekscie_5

To już kolejne działanie firmy w tym zakresie. 20 marca DGS Poland przekazał 20 tysięcy maseczek ochronnych Samodzielnemu Publicznemu Wojewódzkiemu Szpitalowi Zespolonemu na przy ul. Arkońskiej. - Jako firma z branży medycznej wiemy, jak ważne są materiały, środki i sprzęt i cieszymy się, że możemy włączać się w takie akcje i pomagać w walce z koronawirusem – mówi Sebastian Gulka.

Więcej informacji na temat akcji można znaleźć tutaj: https://www.facebook.com/groups/503108137051335/

pomoc_w_tekscie_7

pomoc_w_tekscie_8

pomoc_w_tekscie_6


O autorze

Magdalena
Magdalena, employer branding & communication manager
W Demant od 2016 roku buduje markę pracodawcy oraz komunikację wewnętrzną. Wcześniej przez ponad 10 lat pracowała w PR, marketingu oraz mediach. Miłośniczka planowania małych i dużych przedsięwzięć, wdrażania w życie niebanalnych rozwiązań oraz pokazywania, że zawsze „się da”, nawet jeśli inni na początku twierdzą inaczej. Prywatnie kinomanka, która nie przegapi ceremonii rozdania Oscarów, miłośniczka tańca i podróży.