To co robimy na co dzień, bezpośrednio wpływa na poprawę jakości życia osób niesłyszących. Posłuchaj, ta praca ma sens

Czas czytania artykułu: 3 minuty
by Agata
08.02.2024

Zespół Ani Rotkiewicz-Zielińskiej na co dzień pracuje bezpośrednio z klinikami Hearing Care, poprzez które osoby z wadami słuchu zamawiają aparaty słuchowe. Zlecenia sprzedażowe, serwisowe, czy zwroty nie zawsze udaje się zrealizować automatycznie. Zdarzają się zapytania specjalne i niespodziewane prośby związane np. ze ślubem wnuczki… Posłuchaj o ciekawej pracy Anny, o wyzwaniach, które napotyka oraz o tym, co ją motywuje!

Agata: Czym zajmuje się Twój zespół?

Anna: Zespół Retail Business Support zajmuje się wparciem biznesu Hearing Care, czyli sieci klinik Demant, takich jak Audika czy Hidden Hearing. Część zespołu wspiera też zagadnienia z obszaru Medical. Od kilku lat pracujemy bezpośrednio z klinikami Hearing Care, bez pośrednictwa firm sprzedażowych Wholesale. Pacjenci, którzy potrzebują aparatu, przychodzą do klinik i nasi partnerzy poprzez system wysyłają do nas bezpośrednie zamówienia na aparaty słuchowe

Za co na co dzień jesteście odpowiedzialni?

Monitorujemy zlecenia sprzedażowe, serwisowe, zwroty oraz zapewniamy komunikację. Większość zleceń jest realizowanych automatycznie, a my koordynujemy specjalne zapytania lub niespodziewane prośby. Dostarczamy niezbędne dane i statusy zleceń, po to aby nasi partnerzy z klinik mogli skupić się na sprzedaży i relacji z pacjentem. Nasz zespół odbiera również informacje zwrotne z rynku i bada poziom satysfakcji klienta. Analizujemy te dane, a następnie dzielimy się nimi w całej organizacji oraz podejmujemy odpowiednie działania - jeśli są konieczne.

Jak Wasza praca wpływa na poprawę słuchu milionów osób na całym świecie?

Patrząc na zamówienia od pojedynczych pacjentów, wiemy do kogo trafi dany aparat. W szeregu zamówień pojawiają się między innymi takie zlecenia jak te, gdzie starszy pan potrzebował szybko naprawić swój aparat przed ślubem wnuczki wówczas nadajemy priorytet takiemu zleceniu.

Zdarzają się też sytuacje, że niedosłysząca osoba będzie niedługo przystępować do egzaminu i prosi o pilne wyprodukowanie aparatu wewnątrzusznego. Często mamy kontakt z audiologami, więc mamy świadomość, jak realnie nasza praca oraz praca całej organizacji wpływa na jakość życia pacjentów. W kontekście Oticon Medical pojawiają się pacjenci, którzy mają zaplanowaną operację wszczepienia implantu. Wówczas jesteśmy proszeni o dosłanie części, dzięki którym operacja będzie mogła się odbyć w zaplanowanym terminie.

Z jakimi wyzwaniami spotykacie się na co dzień?

Starając się utrzymywać jak najlepsze kontakty biznesowe, budujemy zaufanie klientów do naszej organizacji. W momencie, gdy jesteśmy w stanie spełnić oczekiwania, zaufanie klientów rośnie. Reprezentujemy całą organizację i chcemy jak najlepiej wspierać klientów, aby utrzymać wysoki poziom współpracy.

Czy w swojej pracy macie bezpośredni kontakt z osobami niesłyszącymi?

Przeważnie nie mamy bezpośredniego kontaktu z pacjentami, ale zdarzają się wyjątki. Osoby niedosłyszące kontaktują się z dyspenserami lub audiologami w klinikach, którzy to przekazują wszelkie opinie od użytkowników. Warto wspomnieć, że po realizacji zamówień, czasami dostajemy podziękowania od pacjentów i dzielimy się nimi w organizacji. Są to bardzo miłe momenty. Zdarza się też, że podczas wizyt w klinikach, które odbywamy w ramach odwiedzin u naszych klientów, mamy możliwość asystowania podczas badania słuchu. Bezpośredni kontakt z pacjentem obserwujemy także podczas szkoleń w Audika Polska, gdzie możemy przyglądać się badaniu, aby zrozumieć potrzeby osób niedosłyszących, jak i potrzeby dyspenserów

Czy ta praca ma sens?

Naturalnie. Poczucie sensu daje świadomość, że to, co robimy na co dzień, bezpośrednio wpływa na poprawę jakości życia osób niesłyszących. Mając swój mały wkład w to, że starszy pan może wziąć udział w ślubie wnuczki, a niedosłyszące dzieci bawić się z rówieśnikami, odczuwamy ogromną satysfakcję i motywację do dalszej pomocy ludziom z niedosłuchem.

O autorze

Agata
Agata, starszy specjalista w Dziale Administracji
Dba o codzienny komfort pracowników, skupiając się na organizacji transportu autobusowego oraz zapewnieniu sprawnego funkcjonowania firmowych kantyn. Po godzinach szuka balansu, spacerując po lesie i praktykując jogę.”