Od kameralnego zespołu do Business Center w trzy lata, czyli ekspansja EPOS Szczecin.

Czas czytania artykułu: 4 minuty
by Michalina
25.01.2024

Epicka Ekspansja

Minął niemal rok, od kiedy pisałam krótkie podsumowanie działań zespołu EPOS Szczecin. Jeszcze wtedy nie zdawałam sobie sprawy, jak spora ekspansja i rozwój jest na naszym horyzoncie. Zaczynaliśmy w 2021 roku jako bardzo kameralny zespół, liczący dosłownie parę osób, mający wspierać głównie obszar Obsługi Klienta Biznesowego oraz Compliance. Dzisiaj  EPOS Szczecin liczy 26 osób pracujących w obszarach: Business Customer Service& Logistics, Process Quality, Technical Support, Lifecycle Management& Sustainability, Procurement and Planning, ATC Supply Chain Management,  Master Data, Regulatory Affairs & Compliance. Może nie zabrzmi to zbyt skromnie, ale dla mnie to dość imponujące.

Większy zespół, większy problem?

Wiadome jest, że praca w kameralnym zespole różni się od pracy w zespole większym i do tego zróżnicowanym kompetencyjnie. To samo tyczy się zarządzania takimi zespołami. Poprosiłam o zdanie moje dwie koleżanki: Alisę Zielińską, która zaczynała swoją przygodę w EPOS od pozycji Customer Service Specialist, a obecnie odnosi sukcesy w roli Supply Chain Specialist w segmencie ATC/C3, oraz Gosię Wichary, która od początku zarządza zespołem i z Team Managera przeistoczyła się w Head of Business Center.  Brała ona udział w rekrutacji każdego z nas.  Zapytałam je, czy zaskoczył je tak szybki rozrost naszego zespołu i jak się w tej sytuacji odnajdują.  

ALISA

„Ekspansja EPOS nie jest dla mnie żadnym zaskoczeniem. Pamiętam swoją pierwsza rozmowę rekrutacyjną i jak dołączyłam do 5-osobowego zespołu, a oto jestem dwa lata później wśród 26 kolegów i koleżanek. Motywacja i zaangażowanie, którymi się cieszył początkowy zespół oraz odpowiednie kompetencje nie mogły nie zyskać na zainteresowaniu i inwestowaniu w tym miejscu w tak szybkim tempie. Zespół EPOS to miejsce, które wspiera, ale i super mobilizuje do podjęcia wyzwań, nowych tematów i obowiązków, a dzięki temu przede wszystkim do własnego rozwoju. Tak było i w moim przypadku, za co jestem bardzo wdzięczna. Od stanowisk raczej operacyjnych obecny zespół szczeciński jest pełen ról decyzyjnych, zarządzających projektami, logistyką, zakupami, „stockami”, działem CS, regulacjami itd. Fajnie się czuję pracując wśród tylu specjalistów. Na moim podwórku ATC, również nastąpiły podobne zmiany, cieszę się, że mam kolegów „pod ręką” i wspólnie wspieramy nasz globalny zespół najlepiej jak tylko można”.

GOSIA

Czytając ogłoszenie o pracę na moje stanowisko, widziałam potencjał, jaki ten zespół ma i mniej więcej tak to sobie wyobrażałam. Rozpoczynając w tym miejscu pracę wiedziałam, że mam szerokie perspektywy do rozwoju, bo widziałam co zrobił Demant u nas w Polsce, jakiego typu usługi, kompetencje i stanowiska zostały tutaj przeniesione  i na jakim poziomie jesteśmy w stanie pracować. Dlatego, jak tylko zaczęły pojawiać się możliwości w EPOS-ie, pierwszym krokiem było udowodnienie, że ten pierwotny, stworzony tutaj zespół dostarcza wyniki. Jak się okazało, osiągnął bardzo duży sukces, przynosząc rezultat na poziomie, który nie był spodziewany zupełnie, także też to dało podwaliny, żeby przenosić tu kolejne stanowiska i rozwijać kolejne kompetencje. Czym dalej w las, tym pędzimy szybciej i jest nas więcej. 

 

 

A jak oceniasz, Gosiu, zarządzanie teamem z 2021 roku, a tym obecnym?

 

Różnica jest znacząca, nie tylko jeśli chodzi o liczbę osób, ale też różnorodność tego, czym się one zajmują. Dla mnie jednym z najfajniejszych aspektów jest to, że osoby, które pracowały ze mną dwa lata temu na swoim oryginalnym stanowisku, teraz zajmują się innymi rzeczami, ewoluowały do innych stanowisk, będąc w stanie wykorzystać wiedzę, którą nabyły przez ten czas. Z perspektywy zarządzania, to oczywiście im większy zespół, tym staje się to bardziej kompleksowe. Dla mnie osobiście bardzo ciekawym wyzwaniem jest praca z managerami. Także to jest kolejny etap mojego własnego rozwoju, kiedy jestem w stanie współpracować z managerami, dzielić się swoim doświadczeniem, pomagać im. Warto również podkreślić, że jest dużo więcej kontaktu z dużo większą ilością personelu zarządzającego w Danii, „Headów” poszczególnych działów, których reprezentantów mamy tutaj, także jest większa kompleksowość procesów pomiędzy host managerem a managerem funkcyjnym, by zapewnić dobry przepływ informacji i by wszyscy byli zadowoleni. 

 

Kameralna atmosfera w sporym zespole.

 

Rozwój i rozrost to naturalnie bardzo pozytywne aspekty pracy zespołu i firmy. Nie pozostają jednak bez swoich pułapek. Jak bowiem utrzymać kameralną, przyjazną i zabawną atmosferę w powiększającym się zespole, zwłaszcza składającym się ze specjalistów z różnych dziedzin, którzy na co dzień pochłonięci są tematami i spotkaniami w „swoich” podzespołach? W zespole EPOS Szczecin stosujemy stare, dobre sprawdzone metody: przejrzysta komunikacja, wzajemny szacunek, zaangażowanie się w poznanie innych osób. Spotykamy się, aby przedstawić aspekty swoich zadań i znaleźć wspólne punkty, gdzie możemy się wesprzeć w pracy. Ponadto dbamy o relacje, spędzając czas na różnych aktywnościach: czy to wspólna kolacja, czy też niezobowiązujące wyjście na squasha. Dopingujemy się nawzajem, np. przygotowując się i biorąc udział w corocznym biegu NCDC Business Race, bierzemy udział w aktywnościach współorganizowanych i promowanych przez Demant.

 

2023 rok był dla zespołu EPOS Szczecin, delikatnie mówiąc, dynamiczny. Jednak nie zwalniamy tempa- wręcz przeciwnie, dopiero odpalamy przysłowiowe wrotki! Stay tuned! 

O autorze

Michalina
Michalina, EPOS Customer Service
Pochodząca z Kociewia 'napływowa' Szczecinianka do cna zakochana w tym mieście. Od 11-go roku życia fanka Depeche Mode. W wolnych chwilach czyta książki, spaceruje po Szczecinie lub 'plumka' na akordeonie.