Zaczęłam pisać artykuły na blogu firmowym... czy było warto?

Czas czytania artykułu: 3 minuty
by Joanna
08.11.2022

Jeśli chcesz opowiadać innym ludziom o: swojej pracy, branży, pasjach, spostrzeżeniach i nurtujących Cię aspektach życia codziennego, to świetnym pomysłem jest robienie tego w formie online, np. na blogu.

Obawiasz się, że nie masz ”lekkiego pióra”? Sprawdzisz to tylko wtedy, kiedy zaczniesz pisać!

W moim przypadku, decyzja była prosta. Od zawsze kochałam pisać i uwielbiałam przyglądać się światu, ludziom, nie stronię też od wyrażania swojego zdania i opinii, a gdzie mogę być bardziej transparentna niż we własnym tekście?

Jeśli dla Ciebie podjęcie tej próby łączy się z dużymi wątpliwościami, podsyłam do Twojego przemyślenia 5 powodów, dla których (moim zdaniem) po prostu WARTO to robić!

zaczelam_pisac_grafika_w_tekscie

1.

Słowo pisane jest przemyślane, możemy bez akcentu emocjonalnego i nieidealnej chwili, przekazać dokładnie to, co chcemy. Dodatkowo pozwalamy na to, żeby myśl/informacja/wiedza nie została zapomniana, czy zniekształcona, zawsze wracamy do niej w niezmienionej formie.

2.

Kocham w pisaniu to, że czytelnik może się zainspirować, porównać, nie zgodzić, inaczej zinterpretować Twoje słowa. Dobiera też sobie moment na zapoznanie się z myślą piszącego, więc ma czas na analizę, co często pozostawia trwalszy ślad w jego pamięci.

3.

Pisząc o tym, co dla nas ważne, więc niepozbawione emocji, możemy swoje myśli i emocje
(w zakresie omawianego tematu) porządkować, dzięki temu lepiej je rozumiemy i dochodzimy do racjonalnych wniosków. Nie chcę operować sztampowymi sformułowaniami, ale to właśnie czyni pisanie narzędziem terapeutycznym.

4.

Pisanie to też prowadzenie wewnętrznego dialogu, co jest niesamowicie ważne dla rozwoju emocjonalnego i społecznego, a niestety rzadko dajemy sobie przestrzeń na autorefleksję, czy pomyślenie chociażby o sensowności naszych przekonań, reakcji czy myślenia o danym aspekcie.

5.

Pisząc, po prostu rozwijamy nasze myślenie! Żyjemy w czasach pędu, skrótowych informacji, szybkiego przeskakiwania z tematu na temat, gdzie pytanie dlaczego? stosujemy częściej do procesów i technologii, niż do własnych motywacji i postaw. Kiedy tworzymy spójny tekst i chcemy przekazać zrozumiałą myśl szerszemu gronu odbiorców, musimy się zatrzymać, zastanowić, zrobić analizę i odpowiedzieć na podstawowe pytanie: dlaczego dla mnie jest to tak ważne, że chcę się tym podzielić?

 

To jak, spróbujesz?

 

O autorze

Joanna
Joanna, Senior Recruitment Specialist
Absolwentka Filologii Polskiej, od 10 lat związana z branżą HR. Uwielbia śledzić i być na bieżąco ze zmianami na rynku pracy, a zdobyte informacje wykorzystuje, by z jak największą energią i zaangażowaniem realizować procesy rekrutacyjne oraz dbać o dobre doświadczenia pracowników i kandydatów. Prywatnie śpiewająca mama, która kocha spędzać czas na świeżym powietrzu, najlepiej w dobrym towarzystwie przyjaciół i rodziny!